reisavonturenvanfamilievanhees.nl

De voorbereiding van onze eigen Tour de France

Nog enkele weken en we kunnen onze koffers beginnen inpakken om richting Frankrijk te vertrekken.

We zijn op dat idee gekomen door alle mooie beelden die ze op tv laten zien tijdens de Ronde,maar de afstand die een coureur met zijn fiets doet zullen wij met auto afleggen wantmet mijn fietstempo zullen we niet veel te zien gaan krijgen

Wink

Onze eigen Tour zullen we beginnenmet een bezoekje aan Mont Saint Michelen hebben we een chambres d'hotes geboekt in de buurt van Saint Malo.

De volgende dag gaat het richting Passage Du Gois, een stuk weg die dagelijks onder water loopt door het tij en dat de renners de eerste dag van de ronde hebben moeten nemen. Een overnachting is geboekt in een hotel in een vlakbij gelegen kuststadje.

Daarna rijden we verder richting Bordeaux waar we 3 nachten hebben gereserveerd in een chambres d'hotes in St Emilion tussen de wijngaarden en waar we van daaruit alle kanten uit kunnen om iets te gaan bezoeken.

Onze reis gaat daarna in zuidelijke richting naar Frans Baskenland/ Pyreneeën met een mogelijke grensoversteek naar San Sebastian ,Pamplona of Andorra maar daar zal veel afhangen van de tijd en het weer .

Wat we zeker ook gaan doen is een beklimming van de Tourmalet ,Aspin of iets dergelijks .Maar aangezienmijn klimervaringen metde fiets zich beperken tot de brug van de Leugenberg in Ekeren zullen wij die cols wel met de autooprijden

Laughing

Na enige tijd zal de plicht ons spijtig genoeg weer roepen en zullen we moeten afzakken terug naar huis, maar zover zijn we nog bijlange niet enhebben we het deze weken nog druk met veel opzoeken naar bezienswaardigehen en voorbereidingen naar onze eigen Tour De France.

groetjes

Karin

Ik wil mee reizen ! Dan weet ik tenminste waar men broereke zit !

De Gyskes

ela,veel plezier op jullie reis,weeral kei leuk dat we mee kunnen volgen.Alhoewel ik er liever zelf had bij geweest ;-(
Have fun...ik kijk al uit naar jullie volgend verslag.
XX