reisavonturenvanfamilievanhees.nl

een regendag tussen de wijngaarden

Puisseguin St Emilion zaterdag 27 augustus 2011

Het was gisteren een kletsnatte dag en daardoor was het verschil met de dag ervoor wel erg groot. Donderdag liep iedereen nog in short en topje ,vrijdag was een lange broek en trui meer aan de orde. Op deze manier zullen we zeker niet vergeten hoe de zomer van 2011 in België is

Undecided

Het ontbijt in Frankrijk bestaat meestal uit stokbrood,croissant, confituren en grote koppen koffie waarin je bijna je voeten kunt wassen ,zo groot zijn die mokken . Deze traditie houden onze gastheren dan ook in ere en na de dagelijkse babbel met hen reden we op aanraden van Ghislaine en Patrick naar Montagne ,een klein dorpje hier vlakbij. Hier was een toeristenbureau met een klein maar interessant wijnmuseum . Daarna gingen we naar St Emilion en enkele grote wijnkastelen in Medoc en Pauillac die aan de andere kant van de stad Bordeaux liggen. Je zou misschien de bekende wijnkastelen wel kunnen gaan bezoeken maar het is veelal op afspraak en aangezien wij laat in de namiddag in de Medoc en Paulliac waren hebben wij enkel de buitenkant gezien.

Peter had ooit eens ergens een tip gelezen om van oude foto's met gebouwen of landschappen, diezelfde plek weer op te zoeken en er anno 2011 een foto van te nemen. Aangezien ik in 1982 hier in deze streek met school al eens geweest ben had ik zo enkele foto's . Het zijn er niet zoveel omdat het toen nog geen digitaal tijdperk was en dan was je nog erg zuinig op foto's omdat ze allemaal nog afgedrukt werden (en dus ook de slechte) Zo zijn we dus op zoek gegaan naar die plekjes die op de foto's staan en hoera ,we hebben er gevonden. De foto's waar de wijnkastelen opstaan zijn niet zoveel veranderd ,enkel hier en daar een boom die erg gegroeid is of een kasteel waarvan de ramen een ander kleurtje gekregen hebben .

Op onze zelfde route door de wijnstreek gisteren hebben we ook nog 3 caches gevonden. 1 waarvoor we veel moeite hebben moeten doen om hem te vinden en de andere 2 waren dan weer makkelijk gevonden.

Door het slechte weer zijn we 's avonds nog een overdekt shoppingcenter ingevlucht en daarna was het weeral tijd om richting chambres d' hotes te gaan.