reisavonturenvanfamilievanhees.nl

Groeten vanuit Biarritz

Het is nu zondagmorgen en dit verslag schrijf ik ditmaal niet vanuit een mooie chambres d'hotes maar een piepklein en niet zo aantrekkelijk kamertje van een hotelketen. Het is weekend en we zitten in de badplaats Biarritz en dus hadden we het zekere voor het onzekere genomen en deze kamer enige tijd geleden al geboekt. Op de website zag het er allemaal erg mooi uit maar de werkelijkheid slaagt een beetje tegen,maar er zijn erger dingen.

Na afscheid van onze gastvrouw en gastheer in St Emilion te hebben genomen waren we op weg naar Biarritz.

Onderweg hebben we nog gezocht naar een geocache en ook gevonden ,we worden hierin nog echte fanatiekelingen

Laughing
De cache bracht ons naar een mooi klein haventje in de baai van Arcachon ,een plaats waar we anders niet verzeild zouden geraakt zijn.

De autoweg naar Bayonne/Biarritz was lang en saai,je mocht er niet harder dan 110 km per uur met onderweg regelmatig flitsers. Op een gegeven moment reden we 118 en het wil toch wel lukken zeker maar we denken dat onze nummerplaat netjes op de foto staat.

Undecided

Na het vervelende stukje weg zijn we gestopt in de stad Bayonne om deze te gaan ontdekken. Deze stad ligt aan het begin van Baskenland enademt een heel andere sfeeruit dan Bordeaux. Overal kom je Baskische vlaggen tegen in de straatjes en ook de sporten rugby en pelota of jai alai zijn hier erg populair en dat zie je vooral in de vele winkeltjes.

Na het bezoek aan Bayonne hebben we ingecheckt in het hotel en reden daarna naar het centrum van Biarritz.De auto werd geparkeerd in een ondergrondse parking en dus konden we op pad. Het was ondertussen al 7 uur maar het strand lag nog propvol zonnekloppers. Het strand is werkelijk prachtig met grote uitstekende rotsblokken. De temperatuur is niet echt heet te noemen maar toch nog warm genoeg om lekker te kunnen eten op een mooi terrasje langs de zee. Na de smakelijke gamba's en tonijn hebben we nog wat gewandeld over de erg mooie boulevard van Biarritz en dan was het weeral tijd om richting hotel te gaan.

We hadden er geen idee van dat deze Baskische kust zo indrukwekkend zou zijn dus dat beloofd voorvandaag in San Sebastian.

zonnige groetjes

Blub

Peterke, Peterke toch, waarom altijd zo hert rijen?